Friday, September 14, 2012

Perbezaan iPhone 5 dengan iPhone 4S




-Lebih tinggi, nipis, dan kembali logam
Seperti yang dijangka, iPhone baru 18 nipis peratus (0.30 inci vs 0,37 inci tebal) daripada iPhone 4S.Apple mengatakan ia adalah telefon bimbit nipis di sekeliling, tetapi itulah bangsa yang perubahan sering. Ini bermakna ia juga 20 peratus lebih ringan untuk jumlah 3,95 auns. Paparan Retina mengembang dari 3.5 inci (saiz sejak iPhone asal) 4 inci. Resolusi jumlah tetap sama, walaupun, pada 326 piksel per inci. Kiraan jumlah piksel 1.136 x640, dan kita kini mempunyai nisbah aspek 16:9.

Kepada pengguna, yang bermakna baris kelima ikon pada skrin utama. Itu cukup baik kerana ia akan membolehkan anda mengurangkan bilangan skrin rumah. Anda juga akan mendapat pandangan penuh lima hari seminggu di dalam kalendar, kalendar akan menunjukkan peristiwa-peristiwa yang lebih, dan semua aplikasi iWork akan mengambil kesempatan daripada paparan lebih besar. Pihak ketiga aplikasi yang belum dikemaskini akan terus bekerja, tetapi anda akan melihat sempadan hitam pada setiap sisi (supaya mereka tidak akan diregangkan atau mengurangkan). Apple juga menjanjikan bahawa filem skrin lebar akan kelihatan lebih baik, dengan ketepuan warna yang 44 peratus lebih daripada pada iPhone 4S.


Sensor Touch kini dibina ke dalam paparan itu sendiri, yang menjadikannya 30 peratus lebih nipis hasilnya dan kurang terdedah kepada silau.

IPhone 5 juga membetulkan kecacatan reka bentuk yang kita mula-mula melihat di iPhone 4. Apple menggantikan kaca kembali dengan satu yang kebanyakannya logam. Terlalu ramai orang (termasuk kita) retak iPhone 4 atau 4S selepas menjatuhkan ia sengaja. Kami tidak fikir perubahan negatif menjejaskan estetika iPhone. Malah, ramai yang mungkin melihat ia sebagai satu peningkatan. Kembali ke logam kembali mengingatkan salah iPhone asal, dan kembali segar, bersih-potong mempunyai sedikit rasa peranti Apple yang lain seperti iPad.

Semua hasil perubahan reka bentuk di bawah baru yang menghairankan cahaya untuk memegang. Fikirkan 20 peratus lebih ringan tidak adalah masalah besar? Pilih satu ini atas dan anda akan merasakan perbezaannya: iPhone 4 mungkin telah padat, tetapi iPhone 5 adalah bulu.

Skrin adalah besar, terang, dan tajam, juga, tidak teramat begitu, tetapi pengalaman halus diperbaiki. Ia adalah serupa dengan menjadi kerusi extrawide selesa skrin iPhone. Tunggu lebih, tetapi ini iPhone baru mempunyai rasa tangan yang baik.


-LTE dan pembawa
Bukan jijik sama ada, tetapi 5 bawah akan menyokong rangkaian 4G LTE. Itulah di samping sokongan semasa untuk GPRS, EDGE, EV-DO, dan HSPA rangkaian data. LTE mempunyai cip tunggal bagi suara dan data, cip radio tunggal, dan "antena dinamik" yang akan beralih sambungan antara rangkaian yang berlainan secara automatik.

Jadi yang pembawa akan menyokong iPhone LTE 5? Nah, di Amerika Syarikat yang bermakna AT & T, Sprint, dan Verizon Wireless. Jadi sekali lagi, T-Mobile kehilangan keluar. Di Kanada ia Rogers, Bell, TELUS, Fido, Dara, dan Kudo. Di Asia pembekal akan SOFTBANK, SmarTone, SingTel, dan SK Telecom. Bagi Australia terdapat Telstra, Optus, dan Virgin Mobile, dan di Eropah, ia akan pergi ke Deutsche Telekom dan EE. Pada pembawa tanpa LTE, iPhone 5 akan dijalankan pada jalur dwi-3.5G HDPA +.


-Satu cip yang lebih cepat
IPhone 5 akan menawarkan cip A6, yang dua kali lebih cepat daripada cip A5 semasa. Grafik akan mendapat kelajuan yang lebih cepat, serta. Namun, di sebalik prestasi lebih cepat, cip baru akan menjadi 22 peratus lebih kecil daripada A5. Menurut ciri-ciri komputer Apple, pengguna akan melihat laman web memuatkan 2.1 kali lebih cepat, dan aplikasi Muzik dengan lagu-lagu akan memuatkan 1.9 kali lebih cepat.

-hayat bateri
LTE cenderung untuk menjadi babi kuasa, tetapi iPhone 5 bersedia untuk menyampaikan hayat bateri yang dihormati walaupun ia tidak agak Motorola Droid Razr Maxx. Sudah tentu, cerita sebenar mungkin berbeza, tetapi di sini adalah apa yang Apple berjanji untuk sekarang. Kami sepatutnya untuk mendapatkan 8 jam masa bercakap 3G, 8 jam melayari 3G, 8 jam melayari LTE, 10 jam melayari Wi-Fi, 10 jam main semula video, 40 jam main semula muzik, dan 225 jam siap sedia pada bila-bila masa. Anda boleh yakin bahawa CNET akan meletakkan janji-janji untuk ujian apabila kita mendapat peranti di tangan kita.

-Kamera
Penembak utama, atau "" kamera iSight, kekal pada 8 megapixel (dengan resolusi terbaik 3264 x2, 448 piksel) dengan senarai ciri-ciri yang termasuk bahagian belakang pencahayaan, IR hibrid penapis, kanta lima elemen, dan f2 0,4 aperture. A mod cahaya dinamik baru, dan anda akan dapat untuk melancarkan aplikasi fotografi sehingga kepada 2.1 kali lebih cepat. Samping lain adalah pemproses imej isyarat dalam cip A6. Yang akan membawa pengurangan bunyi spatial dan "penapis pintar" yang menghasilkan cahaya rendah prestasi yang lebih baik dan menangkap gambar lebih cepat. Akhir sekali, terdapat terbina dalam mod panorama yang jahitan tembakan bersama-sama untuk satu gambar besar 28-megapiksel.

Kamera depan menengah kini boleh merakam video HD 720p dan ia mendapat sensor bahagian belakang diterangi. Dan seperti yang kita dengar pada pengumuman belakang IOS 6 pada bulan Jun, FaceTime akan bekerja lebih rangkaian selular 3G. Beberapa pembawa seperti AT & T telah mengumumkan sekatan untuk ciri itu, jadi pastikan untuk memeriksa dengan pembekal anda pertama.
Resolusi video kekal di 1080p HD, walaupun penstabilan imej telah bertambah baik dan pengesanan muka kini boleh didapati dalam klip untuk sehingga 10 orang. Dan dalam usaha yang bagus, anda boleh mengambil gambar semasa anda menembak video.

-Audio
IPhone 5 mendapat mikrofon tambahan untuk sejumlah tiga. Anda akan mencari salah satu di bahagian bawah, satu di muka hadapan telefon bimbit, dan satu di sebelah belakang. Apa lagi, penceramah kini mempunyai lima magnet (jadi daripada dua), yang nampaknya lebih baik dan ia sepatutnya menggunakan ruang 20 peratus kurang. Ciri bunyi-membatalkan perlu diperbaiki, serta, dan ada Wideband ciri audio baru yang menjanjikan lebih semulajadi-membunyikan suara. Dua puluh peratus daripada pembawa akan menyokong audio Wideband, tetapi setakat ini kita hanya tahu bahawa Orange di United Kingdom akan menjadi antara mereka.

-Penyambung dok kecil, lebih kecil kad SIM
Pada bahagian bawah iPhone 5, ada yang dok penyambung baru dan lama-nantikan kecil. Dipanggil "Lightning," ia mempunyai reka bentuk semua-digital, isyarat lapan dan "muka adaptif" (kita tidak pasti apa yang bermakna lagi). Ia adalah 80 peratus lebih kecil, dan kerana ia berbalik, kedua-dua hujung akan sama (yang jenis baik).


 Dengan cara semua, ia terikat untuk menyakitkan hati pemilik dok penceramah semasa, aksesori, dan pengecas / kabel Menyegerakkan kerana ia akan menyebabkan mereka usang.Apple akan menawarkan kabel penyesuai dan penyesuai (sudah tentu ia akan), yang terdiri daripada $ 19 kepada $ 39. Kita bayangkan, walaupun, bahawa penyesuai mungkin janggal untuk digunakan dengan beberapa aksesori semasa seperti pemain penggera tidur jam / muzik. Untuk aksesori baru, Apple mengatakan bahawa pengeluar seperti Bose, JBL, dan Bowers bekerja pada produk-produk baru.

Walaupun kita mengalu-alukan idea penyambung yang lebih kecil, kami miffed bahawa Apple tidak boleh hanya mengamalkan standard industri semi-Micro-USB. Yang akan membuat perkara yang lebih mudah untuk pengguna telefon pintar di seluruh dunia. Namun, walaupun begitu, penyambung yang lebih kecil boleh menjadi langkah yang bijak untuk masa depan. Penyambung 30-pin telah wujud sejak tahun 2003, lama sebelum iPhone pun wujud: terus terang, ia adalah sebuah magnet habuk. Satu penyambung yang lebih kecil membantu mencukur ruang tambahan untuk mencapai telefon yang lebih kecil dengan mungkin bateri yang lebih besar. Penyambung kabel baru terutamanya akan digunakan untuk Menyegerakkan dan caj oleh kebanyakan orang yang memiliki Apple TV atau Bluetooth / aksesori airplay.


-IOS 6
Di dalam, iPhone 5 akan debut dengan iOS 6 sudah di atas kapal. Penting termasuk Apple baru apl Peta, Buku Akaun, aliran foto dikongsi, update Siri, dan FaceTime disebutkan di atas lebih 3G. Untuk maklumat lanjut mengenai Apple terbaru mudah alih OS update, menyemak IOS kami 6 Pertama Ambil. IOS 6 akan boleh didapati untuk muat turun seterusnya Rabu, 19 September.




5 kritikan:

Anonymous said...

cara ko terang macam sial bro..

Anonymous said...

Hancus punya review.... *peace

Anonymous said...

memang rabak habis penerangan

atie zainudin said...

Menatang apa ko tulis nie labuuu...

Bali Tour said...

Terima kasih atas informasinya ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...