Saturday, June 23, 2012

kisah Dol

lokasi : bandar ipoh sebelah maybank.
masa : 1334-1420
tarikh : tak dapat dipastikan.
background music : call me maybe- Rae Jepsen
suhu : panas panas sejuk.


mata Saad terus menatap wajah perempuan yang berdiri dihadapannya tanpa berkelip. "terasa macam pernah tengok je perempuan ni tapi dimana ye"getus Saad dalam hati sambil berfikir.perempuan itu terus meluru masuk ke dalam kedai mamak itu tanpa senyum. mankala Saad terus pergi mendapatkan Dol yang sedang makan nasi ulam berlauk ikan bakar di meja sebelah sana.
"oi badol, lu makan nasik ke?"tanya Saad. "gua tengah basuh beras ni Ad, satgi baru nak masak nasik" jawab Dol secara sarkastik dan gimnastik sambil menjeling ke arah Saad. Saad macam biasa dengan muka tak tahu malu terus duduk kat meja Dol dan menghirup air sirap Dol sampai kering."celaka lu Saad! marah dol yang tengah tercekik dek kejutan itu. "kah kah kah" gelak Saad sambil menunjukkan signal untuk memanggil pelayan restoran.
Tiba-tiba, satu dentuman yang kuat telah berlaku didalam bangunan dibelakang kedai mamak itu bersebelahan tempat Dol parking kancil turbonya. kelihatan orang ramai berpusu-pusu keluar dari bangunan tersebut yang merupakan shopping complex. Dol dengan tergesa-gesa terus belari melawan arus untuk ke tempat beliau parking kereta tanpa sempat membasuh tangan pun. "sayang sungguh Dol kat kancil turbonya itu"getus Saad sambil menyertai orang ramai berlari
Dol terus membuka pintu keretanya lalu meyelongkar dashboard mencari sesuatu. pada firasatnya, letupan yang berlaku itu datang dari entiti-entiti jahat yang tinggal di bumi ini. setelah menemui benda yang dicari, Dol  keluar dari kereta sambil menghayunkan tangan menjerit BERTUKARRRRRRRRRRRRRR!!!!! dengan sepenuh hati beliau. satu cahaya yang agak kemerah-merahan bercampur warna biru,putih,coklat dan jingga menyelubungi seluruh ruang angkasa yang pada itu agak cerah kerana dah 2 3 hari tidak hujan. satu pancaran yang menyerupai kilat pergi ke arah Dol. badan Dol menjadi semakin membesar dan membesar sehingga setinggi 2 kali ganda tinggi bangunan. cahaya yang tadi terang terus hilang dan ternampak la seorang/seekor ultraman. celaka Dol ultraman rupanya. damn !

p/s : gua dah gila rasenye. damn ! Dol ultraman kah kah.

0 kritikan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...