Wednesday, June 20, 2012

gua pilih Portugal selepas Belanda.

okay grouping Euro 2012 telah abes dan pasukan pilihan gua telah balik kampung. damn! dan setelah perbincangan demi perbincangan diadakan dan setelah didarab tolak campur tambah kali semua semua yang berlaku. maka gua dengan ini mengumunkan bahawa pasukan gua untuk kali ini adalah portugal. ya portugal ! kenapa portugal? hal itu biarlah rahsia. kah kah

so kali ini gua akan start menkaji corak permainan pasukan portugal ataupun nama gelarannya Seleccao dan Qiunas.

pasukan yang terselamat dalam Group B iaitu grop yang paling maut sekali untuk edisi Euro kali ini. portugal mengutip 6 mata dari 3 perlawanan sudah cukup untuk melayakkan diri ke peringkat suku akhir. tapi gua tetap dengan pendirian gua bahawa nasib je lepas semua tu. kah kah ! okay pasukan ini dibarisi pemain pemain yang boleh dikatakan agak star la macam CR, Nani dan Bruno Alves. Pepe gua tak kasi masuk list star fullstop.



kat barisan depan portugal meletak kan gandingan CR, Postiga dan Nani. CR wing kiri Nani wing kanan dan Postiga sebagai striker utama. gandingan diorang ni memang power kerana berjaya mengkucar-kacirkan pertahanan pasukan pilihan pada perlawanan akhir diorang iaitu belanda. sememangnya pertahan sangat shit. main macam huhhh gua tak tahu nak cakap apa. okay back to the topic. CR belah kiri Nani belah dua dua lari macam tenuk putus ekor. kalau takat honda cup boleh kejar la sebab honda cup tu motor bukan manusia kan kan? pastu CR passing kat Postiga, Postiga shoot... tak gol ! Nani kejar balik passing bola kat CR pastu  shoot..tak gol jugak. kah kah dan macam tu la diorang main bola tapi menang. gua pun pening pikir.

 Cristiano Ronaldo

Helder Postiga

Lusi Nani

tu kat serangan, kat tengah pulak portugal ada player macam Joao Moutinho, Raul Meireles dan Miguel Veloso. tugas diorang kat tengah macam biasa lah, passing passing bola kat depan amik bola dari defend. dan buat cross cross yang menarik yang boleh buat goal. gua malas nak cerita panjang pasal diorang ni pasal tak berapa nak penting. kah kah. gambar? gambar lu orang boleh cari sendiri kot. hehe okay la okay la gua bagi link kat lu orang kalau malas nak google..

Joao Moutinho                                Raul Meireles                                   Miguel Veloso

pastu kat bahagian defend pulak pasukan Seleccao ni ada Fabio Coentrao, Bruno Alves, Pepe dan Joao Pereira. diorang ni semua power power. memang susah la nak tembus defend diorang ni. nak nak lagi kalau Pepe ada tapi gua tak suka Pepe ni pasal dia The Animal.  Caoentrao boleh. nak letak gambar ka letak link kat diorang ni ek? okay la gua letak gambar jugak..

Bruno Alves

Fabio Coentrao

Joao Pereira

Pepe

okay sekarang goal keeper pulak. goal keeper utama pasukan portugal adalah encik Eduardo Carvalho. malas pulak nak hurai pasal dia ni. kah kah !

Eduardo Carvalho

okay dah cukup kot pasal team kedua gua ni. lagipun gua dah malas nak taip dah. kah kah kah, gua harap team ni dapat lepas suku akhir dan kalau nak kalah pun kalah la kat separuh akhir. baru power ! akhir kata salam 1 portugal.

p/s : gua lalang. ada orang kisah? kah kah


0 kritikan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...