Tuesday, March 6, 2012

Banpo Bridge Korea

okay kali nie gua nak cakap pasal jambatan pulak. jambatan yang gua rasa agak menarik ni terletak di korea, tapi gua bukan minat korea okay. kah kah, jambatan yang gua maksudkan nie bernama Banpo Bridge atau nama melayu dia Jambatan Banpo. jambatan ni menghubungkan Seocho dan Yongsan. jambatan ni duk atas jambatan Jamsu. kirenye atas jambatan ada jambatan la ni. takpun kalau nak elok sikit sebut jambatan 2 tingkat. power. nie kalau jambatan kat bawah tu tak leh lalu sebab air naik ke ape ke baru bukak jambatan yang kat atas. lebih kurang Terowong Smart kat malaysia la kot. gua pun tak pasti. yang plaing power pasal jambatan ni adalah air pancut dia yang warna warni. ada lebih kurang dalam 10 000 LED yang diorang pasang kat jambatan ni. dah bila air pancut tu di on kan dengan lampu lampu sekali maka terjadi la gambar kat bawah nie. kah kah









power dak jambatan ni? nak tengok lagi gambar yang lain sila google. sekian.

0 kritikan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...