Saturday, August 6, 2011

Lu abang kawasan ka??

Bila baca jaa tajuk mesti korang da bley agak pa yang gua nk kata.Entry nie gua tak dak niat nak hentam mana-mana pihak.Tak maw r nti sampai track ip address gua then mai nak hantam gua.Just chill k.Mengikut pemerhatian dan kajian gua la kan gua tengok skrg semakin ramai x tak puas ati ngan geng-geng pekida plus gua pown da r sket.

Bukan pa gua tengok ahli-ahli pekida sekarang dah lari dari tujuan sebenar or a.k.a matlamat pertubuhan tersebut.Wah skema plak ayat gua..Sebab pa gua kata da lari or in other word terpesong,and its not lari yang menggunakan kaki yang boleh dikejar sama ada menggunakan fixie atau 135 LC..

TUJUAN/ MATLAMAT:

2.1 Menegak dan memperjuangkan syiar Islam sesuai dengan ajaran Al-Quran dan Hadis.
2.2 Mengujudkan taat setia yang kukuh dan tidak berbelah bahagi kepada Kebawah Duli Yang Maha Mulia Yang Dipertua Agong, Sultan-Sultan, Dan Raja-Raja Melayu.Kerajaan dan Pemerintah dan mematuhi Perlembagaan dan Prinsip-Prinsip Rukun Negara.
2.3 Mengujudkan sumber kewangan masyarakat Islam dan menubuhkan Yayasan serta menggalakan ahli untuk bekerjasama memberi bantuan dan sokongan bagi meningkat dan meninggikan taraf kehidupan umat Islam di segala bidang serta mengadakan atau menebus harta, bangunan, dan lain-lain harta.
2.4 Menganjurkan kerja dan usaha amal kebajikan untuk faedah ahli-ahli.
2.5 Mempertahankan Negara dari ancaman musuh dan anasir jahat, komunis, dan golongan anti Islam.
2.6 Mendirikan institusi pendidikan dan menjadikan bidang pendidikan sebagai tugas penting dan utama yang perlu dilaksanakan untuk ahli, anak-anak mereka dan masyarakat umum.




Gua main copy paste jaa dari website pekida. Kalau kita tengok tujuannya kat sini gua nampak memang da banyak dah geng-geng pekida tak buat.Yang gua tau diorang suka wat besar kepala dan tunjuk gangster tak kena tempat banyak r.Kalau kita boleh tengok ahli yang muda-muda lagi laa shitbrix.Gaduh ngan orang pasai awek pown angkut geng padahal kata amal makruf nahi mungkar.Aduhai gua da baca kat blog Mazidul Akmal Sidek hok pengacara tv3 tuh.Dia nak siasat bab pasai pengemis-pengemis penipu yang berleluasa sekarang tapi da brader tuh datang tegur kata dia plak yang salah.







Gua hairan laa kalau tak tahu cita sebenar tak payah r nak p masuk then buat kepala tau suma.Then siap bermegah lagi kata ramai orang kenal dia.Yes dia tiga line so what??kira orang lain tak dak hak nak pertikai then biar jaa masalah yang semakin menjadi-jadi nie.Ok dia nak tunjuk yang dia tuh abg long ka ayahanda ka and Kelana Jaya dia pegang.Hey abg long kerinchi terburai perut dek kena penangan abg long dil taw dak..keh keh keh..

Yang paling gua lawak relax jaa mazidul kata:


Antara komen pembaca blog beliau:

Kalau nak baca sepenuhnya korang leyh p kt post di blog mazidulakmal sendiri.

Banyak lagi permasalahan yang gua dengar dari mulut orang ramai dan pembacaan gua tapi gua da tak larat nak selitkan disini.Jangan la sebab kepentingan sendiri kita lupa daratan ye dak.

So korang sendiri pikir and tujuan entry gua nie just nak cita tentang pa yang dialami oleh mazidul and niat gua bukan nak hentam mana-mana pihak dan gua tawu ramai yang tak berpuas hati ngan pandangan gua tapi tuh yang gua nak.Kah kah kah.Tersilap bicara gua mintak ampun maaf di bulan ramadan ini and jangan pulak nak saman gua yang tak berduit nie.Gua tak kata yang suma ahli pekida sekarang macam nie.Akhir kata daripada gua majulah sukan untuk negara..

p/s:gua bukan ahli mana-mana pertubuhan sama ada pekida or pertubuhan bulan sabit merah.peace no war ;p


0 kritikan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...