Saturday, August 6, 2011

cerita Larry Crowne

gua nak cerita pasal movie pulak hari nie..semalam dah cerita pasal stripping kan?kita tinggalkan dulu pasal topic stripping tu..sekarang gua nak cerita pasal movie LARRY CROWNE..


sinopsis:
cerita menurut Tom Hanks masa gua jumpa dengan dia kat london ritu..cerita ni genre romantic comedy yang mengisahkan pasal mamat bekas Navy iaitu Larry Crowne ni telah di reject kan dari tempat dia kerja sebab bos tempat dia kerja cakap kekurangan pendidikan boleh menyebabkan kemajuan terhalang.(ni yang google tolong translate kat gua) oh gua lupa bagitau yang Tom Hanks nie la director filem ni dan dia juga lah yang jadi Larry Crowne tu..


Larry ni dah bercerai dengan bini dia.sebab apa dia cerai tu gua tak ingat nak tanya la pulak dia..kah kah kah,dah la becerai pastu hidup pulak sorang²..kira hidup Larry ni susah la lepas dia kena reject kerja tu sampai hampir² almost losing his house..ish ish ish..pastu nak dijadikan cerita ada la jiran dia yang agak baik hati ni bagi nasihat kat dia suh sambung belajar kat kolej komuniti dekat umah depa supaya Larry ni senang dapat kerja di masa akan datang..

masa kat kolej tu kira Larry ni cam senang bergaul la..kepala dia dapat masuk dengan budak² kelas dia yang jauh lebih muda dari dia..masa kat kolej  ni  jugak la dia beli scooter, belajar ekonomi, pastu kerja kat dapur restoran..yang paling tak leh blah Larry ni jatuh cinta pulak dengan cikgu kelas dia yang dah kawen tapi tak bahagia iaitu Mercedes..watak Mercedes ni Julia Roberts yang pegang..

okay tu la sinopsis yang gua sempat tanya Tom Hanks mase jumpa ritu..Dia cakap movie ni dah kua 1july 2011tapi kat UK dan Canada je la..kat malaysia dia cakap tak tau bila movie ni boleh masuk. so rakyat² malaysia kita pakat² tengok trailer je la dulu ea..kah kah kah! nak tengok trailer klik kat kat bawah ni..


p/s: bila la movie ni nak masuk malaysia..dah tanya marka nak pi tengok ke dakk..kah kah kah

0 kritikan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...