Wednesday, June 15, 2011

kenape buaya tu camtu?

selamat bangun tido semua bagi yang mana baru bangun..hahaha,bangun tido basuh muka gosok gigi pastu makan oreo..putar,jilat dan celup..slurrrrp..okay balik pada topic..ampa mesti pernah dengar cerita si kancil dengan buaya kan?kalau xpernah dengar confirm ampa bukan rakyat malaysia yang tulen..kah kah kah,kalau amapa tak pernah dengar jugak mai sini gua nak habaq kat ampa..cerita nya berbunyi begini...

Pada zaman dahulu Sang Kancil adalah merupakan binatang yang paling cerdik di dalam hutan. Banyak binatang-binatang di dalam hutan datang kepadanya untuk meminta pertolongan apabila mereka menghadapi masalah. Walaupun ia menjadi tempat tumpuan binatang- binatang di dalam hutan, tetapi ia tidak menunjukkan sikap yang sombong malah sedia membantu pada bila-bila masa saja.
Suatu hari Sang Kancil berjalan-jalan di dalam hutan untuk mencari makanan. Oleh kerana makanan di sekitar kawasan kediaman telah berkurangan Sang Kancil bercadang untuk mencari di luar kawasan kediamannya. Cuaca pada hari tersebut sangat panas, menyebabkan Sang Kancil berasa dahaga kerana terlalu lama berjalan, lalu ia berusaha mencari sungai yang berdekatan. Setelah meredah hutan akhirnya kancil berjumpa dengan sebatang sungai yang sangat jernih airnya. Tanpa membuang masa Sang Kancil terus minum dengan sepuas-puasnya. Kedinginan air sungai tersebut telah...kalau nak baca sampai habis klik kat
 sini



tapi tujuan gua  buat entri nie bukan nak duk cakap kancil nie otak geliga ka apa tapi nak gua nak persoalkan  tindakan buaya dalam gambar kat bawah nie...

gambar satu

gambar 2

 gambar 3

gambar 4


apa motif si buaya tu nak pijak² badak air?dia nak buat macam si kancil buat kat dia dalam cerita rakyat ka?kalau nak pi seberang buaya pun boleh berenang jugak kan?so boleh ampa habaq kat gua motif sang buaya dalam gambar ni?kah kah kah..gua rasa kesian la pulak kat buaya tu,dah la hajat x kesampaian..kena baham oleh badak air pulak..sadis²,kalau la buaya tu dapat call member² dia pakai pelan terbaru celcom yang murah kan?

2 kritikan:

shahjiehan said...

buaya takut kat badak... taw sebab apa?sbb kulit badah tebal sgt.. die gigit pon x lut.. hahahhaa

Shuk_ArChie said...

Hahahahaha.. buaya yg bijak ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...